![]() In 14 of the chronic otitis patients these tensor muscle innervation patterns were found outside this interval. Results: Innervation patterns of the tensor veli palatini muscle in volunteers were limited to the time interval of the mylohyoid innervation pattern only, i.e., the oral and pharyngeal phases of swallowing. The mylohyoid muscle was examined using surface electrodes. Concentric needle electrodes were advanced into the tensor veli palatini muscle through the palate. Patients and methods: Clinical studies were performed on 30 healthy volunteers and 50 patients suffering from chronic tubotympanic mucositis and cholesteatoma. Sie unterstreichen die Bedeutung der zeitlichen Koordination für die muskuläre Compliance der Tuba auditiva.īackground: The simultaneous electromyographical assessment of innervation patterns of the mylohyoid and the tensor veli palatini muscle is introduced as a new technique for the examination of the auditory tube function. Schlußfolgerung: Die vorliegenden Beobachtungen sind eine pathophysiologische Erklärung für den klinischen Begriff der relativen Tubenverschlußinsuffizienz als Ursache chronischer Mittelohrerkrankungen. Bei insgesamt 14 Patienten mit chronischen Mittelohrerkrankungen hingegen konnte man eine Zeitverschiebung der Tensorinnervation beobachten. mylohyoideus und damit der oralen und pharyngealen Phase des Schluckaktes. tensor veli palatini im zeitlichen Rahmen der Innervation des M. Ergebnisse: Bei allen Probanden lagen die Innervationsmuster des M. mylohyoideus wurden Oberflächenelektroden verwendet. Zur Ableitung wurden konzentrische EMG-Nadelelektroden transpalatinal in den M. Material und Methode: Klinische Untersuchungen erfolgten an 30 ohrgesunden Probanden und insgesamt 50 Patienten mit zum Teil beidseitigen chronischen Mittelohrerkrankungen. mylohyoideus als ein neues Verfahren zur Prüfung der Tubenfunktion vorgestellt. Hintergrund: Im Rahmen der vorliegenden Arbeit wird die simultane elektromyographische Ableitung der Innervationsmuster aus dem M. Sudut tubotimpani dan panjang kartilago tuba Eustachius tidak memiliki perbedaan yang signifikan pada semua kelompok.Kata kunci: tuba eustachius, diameter pretimpani, sudut tubotimpani, panjang kartilago, CT tulang tempor Simpulan: Diameter pretimpani lebih besar pada kelompok pria dan kelompok sisi kanan. Rerata panjang pars kartilago tidak memiliki perbedaan antara kelompok pria dan wanita dan juga antara sisi kanan dan kiri. ![]() Nilai rerata sudut tubotimpani tidak memiliki perbedaan di kedua sisi telinga. Rerata sudut tubotimpani adalah 143,5o pada kelompok pria dan 143,3o pada kelompok wanita. Rerata diameter pretimpani adalah 4,59 mm pada kelompok sisi kanan dan 4,36 mm pada kelompok sisi kiri. Hasil: Rerata diameter pretimpani pada kelompok pria adalah 4,62 mm dan pada kelompok wanita adalah 4,36 mm. Kami juga membagi sampel menjadi 6 kelompok usia. Semua sampel dibagi lagi menjadi kelompok laki-laki dan perempuan, serta kelompok sisi kanan dan kiri. ![]() Metode: Ini adalah penelitian deskriptif tuba Eustachius normal dengan mengukur diameter pretimpani, sudut tubotimpani dan panjang pars kartilago tuba Eustachius normal menggunakan teknik rekonstruksi multiplanar pada pencitraan CT tulang temporal dari 58 sampel di beberapa rumah sakit di Makassar. Tujuan: Menggambarkan pengukuran anatomis tuba Eustachius normal pada pencitraan Computed Tomography (CT) tulang temporal. Detailed knowledge of sectional anatomy of the auditory tube is important for interpretation of corresponding computerised tomographic and magnetic resonance images, and in understanding the disorders and diseases affecting middle ear and mastoid. The structure, course and topography of auditory tube are well demonstrated on sectional images. Topographic relations seen on four section planes were described in detail. The tensor veli palati muscle was found to consist of bilaminar muscle sheet: the outer part originating from the skull base and the inner part originating from lateral cartilaginous lamina and membranous part of the tube. The osseous part of the auditory tube was demonstrated on transverse sections, and most of the cartilaginous part on oblique sections of head and neck. We utilised serial sections of cadaveric head in four planes: transverse, oblique, frontal and sagittal. The purpose of our study was to present sectional anatomy of auditory tube in order to facilitate understanding of its structure and topography. Due to its structure and position it is difficult to demonstrate the auditory tube in its whole length, and to study its topography on anatomical specimens. The auditory tube connects the tympanic cavity with nasopharynx.
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